27 marca 2014

Lazur, supeł i półkoła

Własny supeł marzył mi się już jakiś czas, jednak ciągle nie miałam odwagi się za to wziąć. W końcu zmotywował mnie fakt, że model będzie sprzyjający przy karmieniu. Całość modelowałam sama, więc bardzo pomocna okazała się sklepowa sukienka z supłem, którą miałam w szafie oraz rzut okiem na wykrój z Papavero. Faza koncepcyjna okazała się trwać najdłużej, reszta poszła już z górki. W przypadku modeli eksperymentalnych zawsze robię próbne szycie, tym razem konstrukcja nie wymagała żadnych poprawek.





Podstawą do modelowania góry sukienki był mój wykrój na bluzkę dzianinową, dół to prosta spódnica z półkoła. Szyłam z dość cienkiej dzianiny, więc użycie overloka było bardzo pomocne.  Dekolt wykończyłam pliską skrojoną z całości, tak aby pozostał on elastyczny. Sukienka mimo że ma naprawdę spory dekolt jest wygodna i bardzo ją lubię. Rozwiązanie z supłem tak mi się spodobało, że powstała już kolejna, trochę inna wersja.

Wykrój: własny
Materiał: sklep w Warszawie ul. Grochowska 324







28 komentarzy:

  1. Piękna sukienka! No a Ty wyglądasz w niej wprost rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastycznie się na Tobie prezentuje :) plus bardzo mi się podobają twoje włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, mój fotograf miał wizję twórczą na fotografowanie włosów :)

      Usuń
  3. No mamo, będziesz się wspaniale prezentować podczas wiosennych i letnich spacerów z wózkiem:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. No kurczę! Piękna! Naprawdę piękna! Aż mnie zatkało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sukienka świetnie się układa - to bardzo fajny model, a kolor idealnie pasuje do Twoich włosów :) ps. o co chodzi z tą pliską przy dekolcie - zaciekawiło mnie to, ale nie załapałam, o co chodzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpatrzyłam to rozwiązanie w sukience kupnej, chodzi o to że dekolt skroiłam z dość szerokim podłożeniem (ok. 4cm), a przy szyciu podwinęłam i przymocowałam na ramieniu i przy odcięciu w talii. Dzięki tego przy dekolcie nie ma żadnego szwu i jest elastyczny.

      Usuń
  6. Prześliczna ta sukienka, bombowo w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna! Dzianina cudnie się układa i super na tobie wygląda! Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny krój i wykonanie. Bardzo mi się podoba sposób w jaki się układa. Za pewne świetle by w niej wyglądały panie z dużym biustem i te xl. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, wydaje mi się że w takim kroju to każdemu dobrze :)

      Usuń
  9. Pięknie wyglądasz! I te włosy! (też jestem ruda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O mamuniu! Cudowna! Ciąża zdecydowanie służy Twoim zdolnościom twórczo-krawieckim! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! od połowy to służy, bo na początku to jak nie spałam to leżałam zmęczona na kanapie - to była masakra!

      Usuń
  11. śliczna i jak pasuje do koloru włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sukienka przepiekna. Czy mogłabyś podpowiedziec jak konstruowałaś ten supeł ? Nie wiem jak się do tego zabrać.:)
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia, jestem już w trakcie przygotowywania tutoriala, bo tak na szybko to raczej ciężko wytłumaczyć. Liczę na to że ze zdjęciami będzie łatwiej zrozumieć :)

      Usuń
    2. To super, w takim razie czekam :)

      Usuń
  13. Sukienka super i piękny kolor. A supeł bardzo ładnie Ci wyszedł.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, sama byłam pod wrażeniem, że od razu się udał :)

      Usuń
  14. Nic nowego nie powiem, wyglądasz pięknie w tej sukience :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super sukienka. Bardzo ładnie się na Tobie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. genialna kiecka i wyglądasz w niej obłędnie, cudnie jej w duecie z ognistym kolorem włosów
    rozwiązanie z supełkiem super

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam właśnie szyć sukienkę kopertową z dzianiny ITY i dylemat dotyczące wykończenia dekoltu: jakiej szerokości plisy użyłaś? Czy się nie wywija?
    W sklepowych sukienkach kopertowych z tkanin mocno elastycznych zauważyłam, że przód jest skrojony z podwójnej warstwy materiału. Bałam się, że stosując plisę dekolt może sie wywijąć, a plisa odznaczać, a dzianina ITY jest jednocześnie zbyt mięsista na 2 warsty materiału... Ratuj :)

    OdpowiedzUsuń