13 września 2014

Flower power

Lubię spodnie we wzory, a w szczególności w kwiaty. Zaraz po ciąży niestety nie mieściłam się w zielone rurki z zeszłego sezonu, więc musiałam uszyć nowe. Na ten cel kupiłam tłoczoną dzianinę w kwiaty. Nie miałam czasu na robienie wykroju od zera, tym bardziej że wiązałoby się to z szyciem próbnym. Jedyny własnoręcznie robiony wykrój nie wchodził w grę, gdyż byłby za mały. Rozprułam więc stare spodnie i po kilku przeróbkach zrobiłam swoją wersję. Spodnie nie wyszły idealne, zmagałam się z lekko skręcającą nogawką, ale z rezultatu jestem całkiem zadowolona.

Spodnie mają kieszenie i suwak kryty wszyty z boku. Z przodu są cztery zakładki, a całość wykończona jest dość szerokim paskiem, który trzyma boczki w ryzach :)




Wykrój: kombinowany
Tkanina: dzianina - sklep Fashion colors w Warszawie ul. Cybernetyki 2



27 komentarzy:

  1. Chciałabym takie nie idealne spodnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biorąc pod uwagę Twoją znajomość tematu, to na pewno są nie idealne ;)

      Usuń
  2. Spodnie prezentują się idealnie! są świetne, leżą fantastycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię taki krój spodni. I jeszcze te kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, ja cały czas poszukuję tego idealnego kroju, ale już blisko.

      Usuń
  4. Super wzór!! Bardzo oryginalne, no i do butów jak pasują!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Noooooooogi jakie nooooooogiiiiiii do szyi normalnie :) spodnie owszem, fajne, ale jak chcę takie nogi. Amen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba zasługa szpilek albo fotografa, bo w rzeczywistości jakoś nie są do szyi :)

      Usuń
  6. Spodnie super! Nogi jeszcze lepsze! Ale ten materiał!!! Rewelacja, ostatnio mam kręćka a punkcie wzorów, muszę spytać gdzie można go kupić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Gapa ze mnie, już doczytałam 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Skręcająca się nogawka to pewnie wynik tego, że nitka prosta przebiegła CI nie do końca tak jak trzeba. Kiedy odrysowywałam moje spodnie od starych, bałam się właśnie tego problemu, więc porównałam z przebiegiem nitki na wykroju jakichś tam burdowy spodni - zdało egzamin, polecam.
    A co do samych spodni, to są piękne, niesamowicie efektowne i jak dla mnie inspirujące, bo kieszenie dla mnie to mus, ale nie lubię szyć zamka z przodu (takiego zwykłego jak w jeansach, koszmar początkującego). Kieszenie w karczach i zamek kryty z boku - ideał, takie będę szyć następne :-) A dzianina to sama wygoda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwracałam uwagę na tą nitkę prostą, ale widocznie nie wystarczająco. Ja właśnie też nie przepadam za takimi klasycznymi spodniami!

      Usuń
    2. U mnie skręcała się nogawka gdy najpierw zszywałam szwy boczne a dopiero potem te wewnętrzne. Gdy zaczęłam szyć fastrygą szwy po wewnętrznej stronie ud a dopiero potem po zewnętrznej to problem skręcającej nogawki przestał istnieć ;) Śliczne spodnie! Mam jedne w kwiaty ale ciążowe, może w przyszłym roku uszyję sobie takie normalne, proste nogawki, prosty fason :)

      Usuń
  9. Świetne spodnie. Może i ja wejdę na taki poziom profesjonalizmu :) Jakiej maszyny do szycia uzywasz? poszukuję czegoś dla siebie,przeczytałam najróżniejsze spisy i opinie, ale zastanawiam sie nadal :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, trzeba szyć i szyć! Mam Janome 525S, szyje od 6 lat bardzo często, maszyna jest bezawaryjna, może nie ma jakiś specjalnych bajerów, ale wszystkie niezbędne funkcję są i polecam!

      Usuń
  10. Super, przyciągają wzrok!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne, radośnie. Lubię oglądać ludzi na ulicy ubranych w takie ciuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czadowe spodnie, ja mam też w szafie taki kwiecisty materiał tylko brak mi odwagi :-)

    OdpowiedzUsuń