18 lutego 2014

Męska rzecz

Przez prawie pięć lat mojej historii szyciowej nigdy nie uszyłam nic męskiego, w końcu zawsze jest tyle pięknych sukienek do szycia... Nic dziwnego, że w końcu nadszedł i na to czas, a przy okazji miałam pretekst, żeby wypróbować pierwszy raz słynną dresówkę. Z zainteresowanym ustaliłam kolor materiału oraz model bluzy. Granatową dresówkę postanowiliśmy ożywić kratką, co dziwne nie miałam materiału w kratkę, który pasowałby kolorystycznie. Materiał znalazł się w szafie w postaci od dawna nie noszonej męskiej koszuli.
 
Wykrój zrobiłam odrysowując bluzę, na której miałam się wzorować. Myślę, że następnym razem podejmę się narysowania formy, w końcu nie może to być trudniejsze niż forma na kobietę :) Nie da się jednak ukryć, że zastosowana technika jest szybsza i łatwiejsza. Trzeba się jednak pamiętać, że takim sposobem łatwiej o błędy w formie. Ja ich nie uniknęłam, na zdjęciach widać że linia barku jest trochę za długa, przez co rękawy są wszyte za nisko. Bluzę szyłam pod nieobecność modela, więc zauważyłam to gdy bluza była już gotowa, na szczęście da się to łatwo naprawić. Rękawy oraz dół bluzy wykończyłam ściągaczami. Bluzę szyło się ekspresowo i na pewno to nie ostania rzecz z dresówki.









 

19 komentarzy:

  1. Rewelacyjnie się bluza prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że to nie będzie moja ostatnia :)

      Usuń
  2. ...łateczki na łokciach - bardzo bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta kratka idealnie pasuje, ożywia :) świetna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, czyli rolę spełniła bo miała ożywić

      Usuń
  4. Mniam! - środek kaptura i łokcie z materiału w kratkę to strzał w dziesiątkę!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kratka to pomysł właściciela, ale ja ją znalazłam w jego szafie!

      Usuń
  5. Świetna bluza, dodanie kratki super pomysł! Wygląda naprawdę fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna:) Przede mną uszycie bluzy koleżance, zażyczyła sobie właśnie z kapturem i z cienkiej dresówy i tak się zastanawiałam czym by tu kaptur wykończyć żeby choć trochę trzymał formę. No i przyszłaś z odpowiedzią:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama zastanawiam się nad damską wersją :) a kaptur szyje się szybciutko i podszewka ułatwia ładne wykończenie.

      Usuń
  7. Bardzo ładna i super pomysł z tą tkaniną w kratkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zacna bluza! Też będę z dresówki szyć taką w najbliższym czasie. Pomysł z tkaniną w kratkę - super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, teraz już rozumiem dlaczego dresówka to miłość od pierwszego szycia!

      Usuń
  9. Extra bluza Ci wyszła, zawsze warto spróbować coś nowego. Kratę też dobrałaś fajnie, model ma w czym chodzić teraz.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna bluza i te wstawki z kratki SUPER :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna bluza i widać, że modelowi odpowiada. Rękawy wcale nikomu nie przeszkadzają, mów że tak miało być hihi :-) Fajne połączenie z tą kratka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój Mężu też sobie zażyczył bluzę ;) ośmieliłaś mnie do jej zrobienia tym odrysowywaniem, tylko jeszcze muszę rozkminić temat przerabiania rękawów zwykłych na reglanowe ;)
    Super wyszedł ten kraciasty kaptur!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic prostszego: http://la-nina-blog.blogspot.com/2013/12/rekaw-reglanowy-tutorail.html :D

      Usuń