7 września 2013

Szycie z resztek

Biała bluzka powstała zaraz po tym, jak tylko wpadł mi do głowy pomysł na wykorzystane niewielkiego kawałka batystu haftowanego. Z takim projektami nie warto czekać, bo samo szycie jest już naprawę szybkie. Jak w większości przypadków wykorzystałam prosty wykrój na bluzkę z zaszewką piersiową, dość luźny żeby nie wszywać zamka.


Przód i rękawy powstały z batystu haftowanego, natomiast tył z elastycznej bawełny. Niestety batystu miałam naprawdę mało i w rezultacie rękawy wyszły bardzo wąskie. Obawiam się że będę musiała je wymienić na bawełniane, bo po praniu komfort noszenia jest średni...


Tył bluzki przedłużyłam dodając szeroka plisę na dole. Plecy zostały lekko wymodelowane poprzez zaszewki. Z elastycznej bawełny zrobiłam plisę ze skosu, którą wykończyła dekolt. Bluzka idealnie pasuje do wąskich spodni i zupełnie nie przypomina klasycznej białej koszul.


Wykrój: własny
Tkaniny:Textilmar




14 komentarzy:

  1. A mi się strasznie takie wąskie rękawki podobają! Szkoda, że po praniu są nieciekawe. Z rurkami bluzeczka prezentuje się rzeczywiście super :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, może w związku ze zbliżającą się jesienią przerobię te nieszczęsne rękawki na 3/4.

      Usuń
  2. Mnie te rękawki również bardzo się spodobały. Ajjjjj szkoda ich. Uwielbiam taką prostotę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mało widzę takie rękawki, ale teraz jak najbardziej przydadzą się - bo chłód nas powoli dogania. Bluzka z resztek bardzo fajna i z modnym tyłem.
    Nino wytypowałam Twój blog do wyróżnienia i proszę o jego odebranie -
    http://czas-z-maszyna.blogspot.com/2013/09/zakiet-prezent.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna bluzka. Nie wiem dlaczego, ale mi się nie uaktualnił Twój blog na liście uwalniających (ach ten blogger) i o mało co bluzki nie przeoczyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to samo!! a jeśli chodzi o bluzkę , to jest przecudowna!!!!!!!!!!!!

      Usuń
    2. Dzięki, też to zauważyłam ale zupełnie nie wiem czy to kwestia jakiś ustawień?
      W kwestii technicznej jeszcze nie ogarniam do końca bloga :)

      Usuń
  5. Dziękuje, chyba faktyczne blogger szaleje, właśnie zauważyłam że zmienił czcionkę tytułu bloga...hm, ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocza! Elastyczna bawełna zapewne i czyni bluzkę wygodną i umożliwiła ten brak zamka! Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dlatego też nie dopasowywałam jej zbyt mocno, żeby dało się zakładać :)
      Jakoś nie przepadam za suwakami w bluzkach, a robienie guzików wydaje mi się strasznie żmudne!

      Usuń
  7. Śliczna! Uwielbiam takie urocze bluzki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaszewka piersiowa na plecach?
    Nie dekatyzowałaś przed szyciem, że rękawy po praniu niewygodne?
    Fajny masz patent na te tyły z dzianiny.
    Aga

    OdpowiedzUsuń